In the summer of 2021 Flour and Apron, an authentic cafe-bakery, was opened in Yoshkar-Ola. Branding for the project was developed by the LINII team.
This is a cozy place with breakfasts, lunches, good coffee and at the same time a store with a large selection of sourdough bread, pastries, cakes and puff pastries.
The basis of the creative concept was childhood memories associated with bread: the aroma and taste of a fresh loaf eaten on the way home, or the smell of grandma’s pies in the village. "This is the history of our culture, like an endless book with many chapters and stories," explains Mikhail Gubergrits, CEO and Creative Director of LINII.
Вербальная часть стала ключевой на проекте. На её основе, отталкиваясь от идеи, мы разработали логотип и фирменный стиль. Айдентика кафе содержит в себе элементы книжной культуры — страницы, колонтитулы, параграфы.
Арт-директор LINII Наталья Колесникова: «Мне было интересно создать айдентику, которая основывается на чём-то большем, чем набор графических приёмов. Эта айдентика — вечный календарь, её суть намного сильнее, чем оформление: через 10 лет его можно будет поменять и бренд от этого ничего не потеряет. Потому что и через 10 лет люди будут любить вкусную еду, свежий хлеб и интересные истории».
Почитать подробнее о «кухне» проекта: