• Projects
  • Services
  • About
  • Articles
  • Contacts
Ru +7 495 223-23-68
  • VK
  • Telegram
  • Behance
  • LinkedIn
+7 495 223-23-68
info@linii.ru
6/20 building 2, Pokrovsky Boulevard, Moscow, 109028, Russian Federation

Tell us about your project and tasks

Flour and Apron

  • Branding of cafes, coffee shops and restaurants
  • Visual identity
  • Branding from scratch

In the summer of 2021 Flour and Apron, an authentic cafe-bakery, was opened in Yoshkar-Ola. Branding for the project was developed by the LINII team.

This is a cozy place with breakfasts, lunches, good coffee and at the same time a store with a large selection of sourdough bread, pastries, cakes and puff pastries.

Новый проект «Мука и Фартук» — это уютное кафе с хорошим кофе завтраками, ланчами, а также магазин с большим выбором хлеба на закваске, пирожных, тортов и слоёной выпечки.

The basis of the creative concept was childhood memories associated with bread: the aroma and taste of a fresh loaf eaten on the way home, or the smell of grandma’s pies in the village. "This is the history of our culture, like an endless book with many chapters and stories," explains Mikhail Gubergrits, CEO and Creative Director of LINII.

Генеральный и творческий директор LINII Михаил Губергриц: «История с хлебом — это история нашей культуры, как бесконечная книга со множеством глав и рассказов. Отсюда родилась метафора, в которой мы рассказываем про хлеб в форме бесконечных историй из книги, которую пишем всю жизнь».
Based on this idea, we developed a logo and corporate identity. The visual system of the cafe contains elements of book culture — pages, footers, paragraphs.

Вербальная часть стала ключевой на проекте. На её основе, отталкиваясь от идеи, мы разработали логотип и фирменный стиль. Айдентика кафе содержит в себе элементы книжной культуры — страницы, колонтитулы, параграфы.

Арт-директор LINII Наталья Колесникова: «Мне было интересно создать айдентику, которая основывается на чём-то большем, чем набор графических приёмов. Эта айдентика — вечный календарь, её суть намного сильнее, чем оформление: через 10 лет его можно будет поменять и бренд от этого ничего не потеряет. Потому что и через 10 лет люди будут любить вкусную еду, свежий хлеб и интересные истории».

The theme of nature, conciseness and eternal values is also supported in the cafe interior, which was developed by designers from Studio Shoo by Shushana Khachatryan.

Other projects

Street Beat

Brand develoment for the outfit, footwear and accessories store chain

Myasli

Development of the name, logo and packaging design for a baby food brand

  • Projects
  • Services
  • About
  • Articles
  • Contacts
LINII — a branding agency