• Projects
  • Retail
  • Services
  • About
  • Articles
  • Contacts
Ru
  • Telegram
  • Behance
  • LinkedIn
  • Podcast
  • Showreel
6/20 building 2, Pokrovsky Boulevard, Moscow, 109028, Russian Federation
info@linii.ru
Subscribe to articles and news
Privacy Policy

Tell us about your project and tasks

Flour and Apron

  • Branding from scratch
  • Visual Identity
  • Brandbook development
  • Package design
  • Copywriting
Branding for an authentic bakery cafe in Yoshkar-Ola

In the summer of 2021 Flour and Apron, an authentic cafe-bakery, was opened in Yoshkar-Ola. Branding for the project was developed by the LINII team.

This is a cozy place with breakfasts, lunches, good coffee and at the same time a store with a large selection of sourdough bread, pastries, cakes and puff pastries.

Branding for an authentic bakery cafe in Yoshkar-Ola
Branding for an authentic bakery cafe in Yoshkar-Ola
Branding for an authentic bakery cafe in Yoshkar-Ola
Новый проект «Мука и Фартук» — это уютное кафе с хорошим кофе завтраками, ланчами, а также магазин с большим выбором хлеба на закваске, пирожных, тортов и слоёной выпечки.
Branding for an authentic bakery cafe in Yoshkar-Ola
Branding for an authentic bakery cafe in Yoshkar-Ola
Branding for an authentic bakery cafe in Yoshkar-Ola

The basis of the creative concept was childhood memories associated with bread: the aroma and taste of a fresh loaf eaten on the way home, or the smell of grandma’s pies in the village. "This is the history of our culture, like an endless book with many chapters and stories," explains Mikhail Gubergrits, CEO and Creative Director of LINII.

Branding for an authentic bakery cafe in Yoshkar-Ola
Branding for an authentic bakery cafe in Yoshkar-Ola
Branding for an authentic bakery cafe in Yoshkar-Ola
Branding for an authentic bakery cafe in Yoshkar-Ola
Branding for an authentic bakery cafe in Yoshkar-Ola
Генеральный и творческий директор LINII Михаил Губергриц: «История с хлебом — это история нашей культуры, как бесконечная книга со множеством глав и рассказов. Отсюда родилась метафора, в которой мы рассказываем про хлеб в форме бесконечных историй из книги, которую пишем всю жизнь».
Branding for an authentic bakery cafe in Yoshkar-Ola
Branding for an authentic bakery cafe in Yoshkar-Ola
Branding for an authentic bakery cafe in Yoshkar-Ola
Based on this idea, we developed a logo and corporate identity. The visual system of the cafe contains elements of book culture — pages, footers, paragraphs.

Вербальная часть стала ключевой на проекте. На её основе, отталкиваясь от идеи, мы разработали логотип и фирменный стиль. Айдентика кафе содержит в себе элементы книжной культуры — страницы, колонтитулы, параграфы.

Арт-директор LINII Наталья Колесникова: «Мне было интересно создать айдентику, которая основывается на чём-то большем, чем набор графических приёмов. Эта айдентика — вечный календарь, её суть намного сильнее, чем оформление: через 10 лет его можно будет поменять и бренд от этого ничего не потеряет. Потому что и через 10 лет люди будут любить вкусную еду, свежий хлеб и интересные истории».

Branding for an authentic bakery cafe in Yoshkar-Ola
Branding for an authentic bakery cafe in Yoshkar-Ola
Branding for an authentic bakery cafe in Yoshkar-Ola
The theme of nature, conciseness and eternal values is also supported in the cafe interior, which was developed by designers from Studio Shoo by Shushana Khachatryan.
Branding for an authentic bakery cafe in Yoshkar-Ola
Branding for an authentic bakery cafe in Yoshkar-Ola
Branding for an authentic bakery cafe in Yoshkar-Ola
Branding for an authentic bakery cafe in Yoshkar-Ola

Почитать подробнее о «кухне» проекта:

«Книжный» проект агентства LINII для пекарни из Йошкар-Олы.

Other projects

Branding of online electronic equipment store ITOGO

ITOGO

Branding of online electronic equipment store

Development of a federal baby food brand #WhenIGrowUp

#WhenIGrowUp

Development of a federal baby food brand

  • Retail
  • Projects
  • Services
  • About
  • Articles
  • Contacts
LINII — a branding agency